viernes, 1 de febrero de 2013

Trivial amb powerpoint

Bon dia a tots i a totes!

Com he comentat a entrades anteriors, a les classes pràctiques de l’assignatura de mitjans i recursos tecnològics en el procés d’ensenyament-aprenentatge en la 1ª infància vàrem treballar molt el programa Powerpoint i, personalment, em va ser de molta utilitat, ja que crec que aquest programa té un conjunt de característiques molt positives per poder treballar amb els infants i que puguin aprendre i desenvolupar les seves capacitats. A més, vàrem elaborar un material multimèdia per a infants de 4 anys (si voleu saber més sobre aquest material, podeu visitar el nostre blog "Ens iniciam en la llengua anglesa"), la qual cosa va fer que profunditzéssim encara més en les possibilitats d’aquest programa.

Doncs bé, com ja he comentat a entrades anteriors, actualment estic treballant com a voluntària a un centre d’esplai per a infants tots els dissabtes. En aquest moment tenim infants de 6 a 11 anys. Una setmana vaig ser l’encarregada de programar un dels dies i havia de fer un concurs de preguntes i respostes i vaig pensar que als infants els agradaria molt fer un trivial elaborat amb Powerpoint. Consider que aquesta idea pot ser de gran utilitat per les persones que es dediquen a l’educació, ja que adaptant-la a la necessitat de cada aula, pot ser molt motivadora i potenciadora d’aprenentatges pels infants.

A continuació explicaré l’estructura general tant de la presentació de Powerpoint, com de l’activitat. Aquesta va ser la meva idea, però si algú vol probar de fer aquesta activitat amb infants pot modificar-la com desitgi, ja que sempre es pot millorar i enriquir amb noves idees.

Estructura Powerpoint

Al principi de la presentació hi havia una portada i el títol apareixia a la pantalla rebotant.




Després hi trobàvem un menú amb les diferents temàtiques que podien sortir.



A cada pantalla hi havia una pregunta i tres possibles respostes (a,b i c). Si l’infant clicava a la resposta incorrecta sortia un so i si hi clicava a la correcta sortia un altre d’aplaudiments. En la part inferior de cada pantalla hi havia un botó que enllaçava cap al menú de temes.


Sons:


Aquests sons els vaig convertir en mp3 per poder introduir-los a la meva presentació de Powerpoint.

Estructura activitat

En primer lloc, vàrem estructurar la sala de la següent forma: vàrem posar tres taules en semicercle, amb vàries cadires i una taula davant d’aquestes amb l’ordinador, els altaveus i el ratolí. També teníem un projector que projectava el Powerpoint a una pantalla gran.

Vàrem reunir els 24 infants en tres grups diferents i cadascú s’havia de posar un nom identificador i un lema. Una vegada el tenien la presentadora presentava a cada un dels equips pel seu nom identificador i començava el joc. Una persona de l’equip tirava un dau gegant que tenia els quatre colors de les temàtiques i un “perd el torn”. Els infants havien d’anar contestant les preguntes en grup i una de les persones del grup havia de clicar a la resposta que pensaven que era correcta. Si era correcta continuaven i si no li tocava a l’equip següent. Podien fer un màxim de 5 preguntes per grup, per tal de que la resta de grups no s’avorrís.

Cada vegada que responien una resposta correcta guanyaven un formatge i guanyava l’equip que tingués un formatge de cada color i, en cas d’empat, la persona que sota l’anterior condició tingués més formatges.



Mitjançant aquesta activitat els infants poden adquirir múltiples aprenentatges segons els objectius que es plantegin els mestres a més de la capacitat per manejar l'ordinador. A més, segons els continguts que es treballin es pot utilitzar des del segon cicle de l’educació infantil fins a secundària. A més de l’utilitat que té en quant a que es poden treballar molts de continguts és un element que pot ser molt motivador pels infants degut a l’estètica que presenta: imatges grans i vistoses, sons, etc.


Esper que aquesta activitat vos sigui de gran utilitat!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario